Topplederbloggen!

Bygg din personlige merkevare Personal Branding

Du er sikkert flink til å markedsføre bedriften du jobber for. Men hva svarer du om du får beskjed om å markedsføre deg selv? Svaret bør du ha klart før du får bruk for det.

Vær bevisst din markedsverdi som toppleder

Som toppleder er din personlige merkevare en viktig ressurs for videreutvikling av din karriere. 25 % av topplederne i det norske arbeidsmarkedet slutter i sine jobber hvert år. I takt med økt digitalisering, sterkere kostnadspress og skiftende rammevilkår er det stadig mer krevende for ledere å nå sine og virksomhetens mål. Et lederskifte blir i tilfeller brukt som et virkemiddel for å oppnå rask endring i tillegg til ny kompetanse i toppledelsen.

Sosiale medier har åpnet døren for å bygge merkevarer på helt nye måter. I dag forventes det at toppledere skal omfavne trender og angripe de komplekse utfordringer som dagens marked har å by på.

Personal branding er en viktig del av en toppleders karrierestrategi. Enhver toppleder har en personlig merkevare, som må ivaretas og videreutvikles med tanke på både bedriftens og den individuelle topplederens omdømme.

Personal Branding hos AS3 Executive

I AS3 Executive Personal Branding programmet vil du som toppleder/direktør få utarbeidet og implementert en personlig merkevarestrategi som inkluderer: 

  1. Definisjon av din executive profil og dine "unique selling points"
  2. En målrettet medieplan som inkluderer et overblikk over de ulike medieplattformene; sosiale medier, online og offline
  3. Gjennomførelse av din personlige merkevarestrategi på de ulike plattformene - da spesielt LinkedIn

Enten om man skifter jobb frivillig eller ufrivillig er det smart å ha bygget seg en personlig merkevare og et godt rennomé. Når en toppleder slutter, rammer det også ledere på nivået under. Sannsynligheten for at denne lederen må finne seg en ny jobb internt eller eksternt øker, og viktigheten ved å ha et bevisst fohold til sin egen merkevare kan være avgjørende for videre karriere. 

AS3 Executive erfarer at ikke alle ledere, toppledere eller direktører har en strategi for merkevaren sin eller for sin videre karriere; En karriereplan B. 

Hos AS3 Executive vil du som toppleder få en profesjonell veiledning til å:

  • Finne din personlige merkevare?
  • Finne ut av merkevaren din sin verdi
  • Jobbe strategisk med å bygge opp en merkevare
  • Legge en strategi på LinkedIn og sosiale medier
  • Lage en karriereplan B: Hvordan forsikre dinegen karriere og dermed skape fleksibilitet for den bedriften man jobber i.
Møt våre rådgivere
Personlig merkevarebygger Jose Lopera

José Manuel Redondo Lopera er utdannet organisasjonspsykolog, markedsfører, coach og har en MBA med fokus på strategi og ledelse. Han er ekspert på personlig merkevarebygging og LinkedIn.

Han er en gründer-type med fokus på innovasjon, kreativitet og konkrete resultater. Han har startet fire selskaper, og har jobbet internasjonalt de siste 23 årene.

José har en bred og spennende ledelseskompetanse fra store internasjonale konserner med sterke merkevarer til små lokale startup. Han har hjulpet til med endringsledelse, brukeropplevelser, forretnings- og  produktutvikling, kommunikasjon og merkevarebygging.

 

Kontakt José: jred@as3.no eller ring oss på 815 55 855

 

Hvis du bruker LinkedIn på riktig måte, kan det være en svært verdifull plattform José Manuel Redondo Lopera

Kontakt oss

I AS3 Executive

Møt en Executive rådgiver

Signe Haver

Signe haver
Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev