Topplederbloggen!

Personlig merkevare Hva er du egentlig verdt?

 -Skrevet av Bernt Roald Nilsen

Skal du finne verdien på huset ditt, går du til takstmannen. Men hva gjør du når du skal finne din egen markedsverdi?

Du mener du er faglig dyktig. Du har vært salgsdirektør i flere selskaper. Har kanskje en CV som lister opp all utdanning og erfaring. Men hva er du egentlig verdt når vi legger sammen privat- og arbeidsliv totalt? Hvor bevisst er du din egen markedsverdi? På frokostseminaret hos AS3 Executive i Oslo den 21. september vil merkevarespesialist og coach José Manuel Redondo Lopera i AS3 Executive gi deg oppskriften på hvordan du finner, opprettholder og øker din egen markedsverdi.

Personlig merkevare

– Det er viktig å ha et bevisst forhold til sin egen markedsverdi. Folk lever i kampens stress og hete, og glemmer å tenke over hva de egentlig er verdt. Ved hjelp av en skisse med seks ulike dimensjoner vil jeg prøve å bevisstgjøre ledere i sterkere grad om sin egen verdi. Den første dimensjonen er ”personlig merkevare”, og handler om hva de andre mener om deg når du ikke er til stede. Med andre ord: Hvilket inntrykk gir du utad, og hva ønsker du å stå for? spør Redondo Lopera.

Din karrierekapital

Den andre dimensjonen, ditt eget verdiforslag, handler om hvilke verdier du tilfører din egen målgruppe. Hvilke problemer løser du? Det gjelder å være konkret når spørsmålet stilles, det kan for eksempel være så enkelt og banalt som å spørre seg selv om hvilke nye kunder du har skaffet den siste uken. Så finnes også en tredje dimensjon, ”karrierekapital”, som handler om det unike ved deg og din person. Hvilken kompetanse og erfaring har du tilegnet deg? Hva er sjeldent og spesielt verdifullt ved nettopp deg?

Dine suksesshistorier

– Den fjerde dimensjonen er spennende. Vi har kalt den ”signaturstyrker”, og med det menes hva du er spesielt god på. Hva er din superpower? Hva skjer når du lykkes privat og på jobb? Hvor fremoverlent er du? Hvilke suksesshistorier har du å vise til? Det er også sånn at dine verdier i de fire dimensjonene er verdiløse dersom du ikke har et nettverk eller en plattform å bruke dem på, sier Redondo Lopera.

Nettverk og plattform

For å vedlikeholde og øke verdien er du avhengig av et ”nettverk” – den femte dimensjonen. Det gjelder å ha relevante nettverk privat og på jobb, å vite hvor du treffer dem du har behov for å ha kontakt med. Gjort riktig kan det sørge for at verdien din ekspanderer. I motsatt fall kan den stagnere. Samtidig må du være bevisst på om du er synlig på den sjette dimensjonen, kalt ”plattform”. Hvor er du? Hvor skal du? Kan en blogg gjøre nytten? Kanskje en podkast? Synlighet er alfa omega når man skal bygge verdi i et stadig mer fragmentert samfunn, ifølge Redondo Lopera.

Rom for refleksjoner

– Både i privat- og arbeidslivet må du jobbe med alle disse seks dimensjonene. De to siste – nettverk og plattform – er ikke minst viktig. Verdien av de fire første kan ganges med de to siste hvis de er på plass. Du kan med andre ord bli ekstra verdifull dersom du tar deg tid til å tenke gjennom din egen markedsverdi. Du kan gjøre det ved hjelp av en coach, det kan ofte gjøre deg oppmerksom på hvilken dimensjon du må jobbe spesielt med. Å gi deg selv rom for refleksjon rundt din egen markedsverdi er lønnsomt på sikt, ifølge merkevarespesialist José Manuel Redondo Lopera.

Kom på JOses seminar om personlig merkevarebygging 21. september

José Manuel Redondo Lopera

José er utdannet organisasjonspsykolog, markedsfører, coach og har en MBA med fokus på strategi og ledelse. Han er en gründer-type med fokus på innovasjon, kreativitet og konkrete resultater. Han har startet fire selskaper, og har jobbet internasjonalt de siste 23 årene.

José har en bred og spennende ledelseskompetanse fra store internasjonale konserner med sterke merkevarer til små lokale startup. Han har hjulpet til med endringsledelse, brukeropplevelser, forretnings- og  produktutvikling, kommunikasjon og merkevarebygging.

José hjelper mennesker og bedrifter til å se og realisere mulighetene som ligger i endringene, med spesielt fokus innen leder- og teamutvikling, karriereplanlegging, personal branding og sosiale medier.

Velkommen til frokostseminar med Jose 21. september
Jose Manuel Redondo Lopera, spesialist i LinkedIn og merkevarebygging
Synlighet er alfa og omega når du skal bygge verdi José Manuel Redondo Lopera

Vi kan hjelpe deg

Med å finne din personlige merkevare hos AS3 Executive

Personlig merkevarebygging for ledere
Nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev